Kisapuistoon saapuminen tapahtuisi nykyiseen tapaan yksityisautoiluun painottuen. Uusi areena ei tehdyn liikenneselvityksen mukaan siis vähentäisi yksityisautoilun määrää.
Liikenneselvityksen mukaan yksityisautoliikenne ja siihen liittyvä pysäköinti järjestyvät toimivalla tavalla Kisapuistossa.
Pysäköinti
Alueella on tällä hetkellä parkkitilaa noin 1 000 autolle. Uusi areena sijoittuisi ainakin osittain nykyiselle parkkialueelle. Parkkipaikkojen määrä pysyisi kuitenkin ennallaan, kun nykyisen pääjäähallin tilalle osoitettaisiin parkkipaikkoja. Pysäköintipaikkoja on myös linja-autoille.
Kisapuiston pysäköintialueelle järjestettäisiin selkeät tulo- ja menoväylät henkilöautoille, busseille, kevyelle liikenteelle ja huoltoliikenteelle. Pysäköintialue sijaitsisi areenan, UK Areenan, tekojään ja harjoitusjäähallin yhteydessä kuten nytkin.
Kisapuiston parkkialue tyhjenee nykyään noin 30 minuutissa SM-liigaottelun päätyttyä. Tilanne säilyisi samanlaisena uudessa järjestelyssä.
Paikallisliikenne
Nykyiselläänkin Kisapuistoon on järjestetty paikallisliikenneyhteyksiä liigaotteluita varten.
Lappeenrannan paikallisliikenteen keskuspaikka sijaisee keskustassa Koulukadulla, jonka kautta kulkee kaikki paikallisliikenteen linjat. Kisapuistoon ei pystytä ohjaamaan kaikkia paikallisliikenteen linjoja, vaan sinne pitäisi järjestää erilliset vuorot tapahtumia ennen ja jälkeen. Näitä ei kuitenkaan voida taloudellisesti järkevällä tavalla järjestää joka puolelta kaupunkia.
Joukkoliikenne
Kisapuisto sijaitsee noin 3 kilometrin päässä Lappeenrannan rautatieasemasta ja matkakeskuksesta.
Kevyt liikenne
Kevyt liikenne järjestettäisiin alueelle sujuvaksi, kuten se nytkin on.
Liikennejärjestelyt
Uusi tieyhteys parkkialueelle ja uudet kevyen liikenteen yhteydet parantaisivat merkittävästi liikenteen turvallisuutta ja sujuvuutta Kisapuistoon.
Parkkarilan asuinalueelta sekä Mäntykadun ja Juvakankadun asuinalueelta poistuisi kokonaan Kisapuiston tapahtuma-aikainen ajoneuvoliikenne.
Liikenteen sujuvuuden tarkastelu
Liikenneselvityksen perusteella yksityisautoliikenne ja siihen liittyvä pysäköinti järjestyisivät toimivalla tavalla Kisapuistossa.
Kisapuiston tapahtumanaikaiseksi liikennemääräksi arvioidaan uuden tieyhteyden kautta 1 000 ajoneuvoa/tunnissa tapahtuman aikana ja päättyessä. 500 ajoneuvoa kulkisi Kisakadun kautta mukaan lukien saattoliikenne.
Sisäänajossa liikenne saapuisi Parkkarilankadun uuteen liittymään pääasiassa keskustan ja Lepolankadun suunnasta eikä merkittävää jonoutumista pääsisi tapahtumaan. Lepolankadun saapumissuunnassa liikenne jonoutuu ajoittain, mutta purkautuu pääasiassa yhden valokierron aikana.
Areenalta pois ajossa liikenne jonoutuu ajoittain, mutta jonot purkautuvat nopeasti eikä ruuhkautumista pääsisi syntymään.